""Krajem svibnja imali smo priliku prisustvovati hrvatskoj premijeri traktora Fendt serije 1000 i traktora Valtra serije N4 (potencijalno trenutno najopremljenijeg traktora u Hrvatskoj) uz već prisutne traktore Fendt i Valtra. Uz ove premijere prikazan su i utovarivači ‘’Avant’’, te strojevi za reduciranu i konvencionalnu obradu tla i sjetvu poznatog švedskog proizvođača ‘’Väderstad’’ i uređaje za navodnjavanje austrijskog proizvođača Bauer GmBH.

Uz najmodernije opremljenu servisnu službu u servisnom centru (u Otoku kod Vinkovaca) i na terenu, Poljoopskrba MT pruža kvalitetnu podršku svojim partnerima u najkraćem vremenskom roku, što je ključno za kvalitetnu poljoprivrednu proizvodnju. Upravo kad se pomislilo da su drugi proizvođači uhvatili ‘’tempo’’ s Fendtom, Fendt je napravio novi iskorak u budućnost. Razvoj traktora serije 1000 Vario slijedio je uvidjevši prazninu u tržištu standardnih traktora, koji trenutno imaju tendenciju do neke maksimalne snage od 400 KS (težine veće od 17 t/gusjeničari).

Univerzalnost – godišnje se u svijetu prodaje 2500 traktora snage od 400 -500 KS, od čega polovica otpada na Sjevernu Ameriku. U Fendtu su uvjerenja da su s traktorom serije 1000 konkurentni upravo iz razloga što je to traktor koji može raditi više od jednog ili dva posla u osnovnoj obradi tla, kultivaciji i transportu. Radije nego da nadograđuju model serije 900 Fendt je napravio potpuno novi traktor, pronašavši način da ga učini još boljim. MAN motori koriste kombinaciju selektivne katalitičke redukcije i recirkulacije ispušnih plinova da bi zadovoljili nove standarde EU Stage 4/Tier 4 (Final). Zahvaljujući karakteristikama malih okretaja motora, ne trebaju koristiti DPF filtere.

Transmisija – po prvi put proizvođač je razvijao motor i transmisiju paralelno želeći postići optimum. Rezultat je postignut stvaranjem nove transmisije TA 400, kojom je moguće postići maksimalnu brzinu od 60 km/h pri 1450 o/min. Kao i u seriji 900 sastoji se od hidro crpke i dva hidro motora. Jedan motor pogoni zadnju, a drugi prednju osovinu. Da i spriječili gubitke na prednjoj osovini, koji se događaju kod konvencionalnih traktora, prednja osovina je pogonjena do brzine od 25 km/h, nakon čega se pogon prekida. Pri najvećoj brzini pogon je mehanički premješten na zadnju osovinu. Ako senzori na traktoru pronađu da ima puno oscilacija u brzini prednje i zadnje osovine, prilikom težih radova, npr. mehaničko uključivanje pogona na sva 4 kotača će se dogoditi automatski.

Hidraulika – dvije klipne crpke visokog kapaciteta su pogonjene neovisno. Jedan kraj povezan je sa spojnicama na lijevoj, drugi na desnoj strani. Ovo omogućava zadovoljavanje svih potreba za različite protoke i razine pritiska. Jedna strana može osigurati niži pritisak i veliki protok, dok u isto vrijeme druga može imati visok pritisak i smanjen protok. Zavisno od specifikacija, ukupni protok ulja može biti 169l/min, 228l/min ili 430l/min. Kao i do sada ulje transmisije i hidraulika su odvojeni. Priključno vratilo – Različite opcije mogu biti specificirane pri brzini priključnog vratila od 1000 i 1000 E, na stražnjem dijelu, isto kao i na prednjem dijelu. Potpuno integrirana kamera na prednjem dijelu traktora je od značaja kako bi se olakšalo priključivanje strojeva.

""

Veća udobnost, zanimljivija unutrašnjost

Nova kabina rađena je na bazi one upotrebljavane na modelima serije 800/900, i nudi veći komfor i bolju regulaciju klima uređaja, uz mekano tapecirane unutarnje površine. Za poboljšanu vidljivost bočna stakla su veća, uz brisač na desnom bočnom staklu. Uz ručnu, dodana je i automatska kočnica koja se uključuje kad se traktor ne kreće, a oslobađa se čim se pritisne pedalu gasa (akceleratora). Kabina je ovješena u 4 točke, kao i neovisni prednji ovjes. Također, novi prilagodljivi upravljač omogućuje vozaču da radi u boljoj poziciji. Novi koncept rasvjete omogućava namještanje snopa svjetla, uz svjetlo upozorenja ugrađeno u krovu kabine koje upozorava na prolazak velikog stroja. Očekuje se da će prvi traktori s linije krenuti na jesen 2016. godine, s modelima snage od 380-500 KS pod serijom 1000. Testne modele očekuje 25.000 sati testiranja prije same proizvodnje.

Motor – uzevši MAN-ov motor, Fendt je prihvatio motor ‘’malih obrtaja – visokog okretnog momenta. Koristivši MAN-ove motore razvijene prema Fendtovim specifikacijama 12.4 litreni motor je preuređen da postane strukturalni dio traktora. Maksimalna bzina okretaja motora je 1700 o/min, ali još više je nevjerojatan okretni moment od 2400 Nm koji se postiže kod 1100 i 1500 okretaja motora. Ovaj veliki radni raspon je moguć zahvaljujući varijabilnoj geometriji turbo punjača. Hlađenju motora se posvetila posebna pažnja. Ventilator se pogoni hidro motorom koji ima varijabilni broj okretaja. Radi smanjenih vibracija omogućen je manji zazor (1- 2 mm) između lopatica ventilatora i hladnjaka, tako da je zrak koji hladi ćelije hladnjaka hladniji i gušći, te je potom usmjeren po bočnim stranama motora (povećana energetska učinkovitost 25- 70 % u odnosu na konvencionalni sustav).

Prethodni članakSljedeće školske godine besplatno voće i povrće za sve učenike osnovnih i srednjih škola te učeničkih domova u Hrvatskoj – nova Shema školskog voća i
Sljedeći članakUzgoj maslina iz sjemena
Gospodarski list
Gospodarski list je najstariji hrvatski časopis za poljoprivredu i selo koji i danas izlazi i koji je kroz tri stoljeća usmjeravao stručno, ekonomski i društveno hrvatskog seljaka i selo. Promicao je i čuvao običaje na selu i poljoprivredi i njegovao hrvatsku kulturu i jezik. List danas izlazi kao polumjesečnik na 72 stranice visoke kvalitete papira i višebojnog (kolor) tiska u formatu 210 x 275 mm. Zahvaljujući tradicionalno kvalitetnim i prije svega aktualnim i stručnim člancima, Gospodarski list stekao je vjerne, dugogodišnje pretplatnike i do danas zadržao status najpopularnijeg časopisa o poljoprivredi u Hrvatskoj. Kroz sva tri stoljeća Gospodarski list je izlazio zahvaljujući prije svega svojim vjernim pretplatnicima, poslovnim partnerima i oglašivačima, a u Gospodarskom listu surađuju najnapredniji ljudi pojedinog vremena, mnogi istaknuti znanstvenici, stručnjaci poljoprivredne proizvodnje, te mnogi drugi ugledni ljudi. Važno je napomenuti da Gospodarski list i danas kontinuitrano stvara nove vrijednosti kroz vrijedne projekte i inicijative; Gospodarski kalendar, biblioteka Obitelj i Gospodarstvo, biblioteka Hrvatsko povrće, Gospodarski oglasnik, televizijska emisija Dodir prirode, web izdanja, digitalizacija arhive 1842 – 1910 dostupne javnosti kroz projekt Hrvatska kulturna baština, izbor za najbolju poljoprivrednu ljekarnu, stručni seminar Hrvatsko povrće, stručni seminar CroVin, profilne stranice na društvenim mrežama, Društvo agrarnih novinara Hrvatske… Cilj Gospodarskog lista oduvijek je bio i ostat će prenošenje znanja, informacija i savjeta, kako bi poljoprivredna proizvodnja bila isplativa, a gospodari uspješniji.